استاندار خراسان رضوی: شورا‌ها نماد حضور مردم در مدیریت کشور هستند وضعیت دیزدر، باز هم پیچیده‌تر | حق و حقوق بهره‌بردار هم به ابهامات پرونده معدن دیزدر اضافه شد نژادحسین: توسعه ورزش حاشیه شهر، در دستور‌کار شورای اسلامی است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است حاجی‌بگلو: اتفاقات جز با همفکری شکل نمی‌گیرد اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی: پرورش، مقدم بر آموزش | تربیت، آموزش سبک زندگی برای تعالی فردی و اجتماعی است

  • کد خبر: ۲۰۹۰۶۷
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲
آیت‌الله علم‌الهدی: پرورش، مقدم بر آموزش | تربیت، آموزش سبک زندگی برای تعالی فردی و اجتماعی است
نماینده ولی فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: تربیت آن نوجوانانی که هرکدام نورچشم یک خانواده هستند، به تعلیم چهار عمل اصلی و جدول ضرب نیست بلکه به آموزش مبانی، اخلاقیات و اندیشه‌هایی است که سبک زندگی به انسان بیاموزد و فرد را برای تعالی فردی و کنشگری اجتماعی در آینده آماده کند.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با جمعی از معلمان، کارمندان و جامعه فرهنگیان استان اصفهان که به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: سال‌هاست که دشمن بر جنبه‌های پرورشی در نظام تعلیم و تربیت کشور متمرکز است. این یک حقیقت است که امروز بگوییم در این حوزه دچار خلأ و کمبود هستیم و این کاستی به‌عنوان یک روزنه برای نفوذ تا به امروز ادامه داشته است.

وی افزود: این فرمایش امام بزرگوار است که فرمود هرچه یک جریان بیشتر موردهجمه قرار بگیرد، باید اهمیت و تأثیرگذاری آن بیشتر برای ما محرز شود. موضع آموزش و پرورش نیز همین است و دشمن شخصاً بر این حوزه متمرکز شده تا با نفوذ، تخریب یا هر ابزار دیگری، قبل از هر چیز به این نقطه حمله کند. دشمن خیلی امید دارد از شکست نسلی برای ضربه‌زدن به نظام استفاده کند و شما تنها موانع پیش‌روی او هستید. این‌ها نشان‌دهنده اهمیت موضوع است.

پیشرفت در گرو کار جهادی

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی در پاسخ به گلایه کمبود نیرو در بدنه آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: مسئله کمبود نیروی معلم در بخش پرورشی که در کلام برخی آقایان به آن اشاره شد، موضوعی است که به نظام جامع مدیریت این جریان برمی‌گردد. نتیجه این وضع نیز تحلیل و استحاله بدنه پرورشی نظام تعلیم و تربیت است که باید برای جبران آن، در ساحت‌های مختلف همچون تأمین بودجه و فراهم‌آوری نیرو تلاش کرد.

وی ادامه داد: برادران و خواهران عزیز من، هرچه ما در دیدار با مقامات مسئول تأکید کنیم که بودجه بدهند یا جذب نیروی متخصص انجام بدهند، بازهم هیچ چیز منکر ضرورت جهادی کارکردن شما نیست. در این کشور، تجربه ثابت کرده که کار جز با روحیه جهادی جلو نمی‌رود. شما در جنبه پرورشی هم راهی جز این ندارید و هرچه امکانات شما تقویت شود، بازهم تا زمانی که معلم از اهمیت کار خود آگاه نباشد و همه‌چیز خود را به میدان نیاورد، نمی‌تواند به حد کمال تأثیرگذاری کند.

پرورش، مقدم بر آموزش

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه ۲ سوره مبارکه جمعه تصریح کرد: خداوند عالم در قرآن کریم می‌فرماید «هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولًا مِنْهُمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَ یُزَکِّیهِمْ وَ یُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ» و در وصف خود به این افتخار می‌کند که پیامبرانی از جنس مردم برایشان مبعوث کرده تا آیاتش را بخوانند، خلق را پاک کنند و آن‌ها را کتاب و حکمت بیاموزند. عزیزان من، اینکه گفته می‌شود معلمی شغل انبیاست، یک جنبه از آن به تقدم پرورش بر آموزش برمی‌گردد. اینکه جریان پرورشی بر جریان آموزشی تقدم و ولایت دارد و خداوند عالم نیز در قرآن خود «یُزَکِّیهِمْ» را مقدم بر «یُعَلِّمُهُمُ» می‌آورد.

وی تأکید کرد: این خیلی مهم است که شما مسئولیت تربیت و پرورش فرزندانی را بر عهده دارید که هرکدام، نور دیده یک خانواده هستند. تربیت آن نوجوان نیز به فراگیری چهار عمل اصلی نیست بلکه به یادگیری مبانی، اخلاقیات و اندیشه‌هایی است که سبک زندگی به انسان بیاموزد و فرد را برای تعالی فردی و کنش‎گری اجتماعی در آینده آماده کند. تحقق کامل و شایسته این چشم‌انداز مشروط به آن است که معلمان ما خود را سرباز امام زمان (عج) بدانند، جهادی در میدان باشند و از همه استعداد‌ها و ظرفیت‌های خود برای تربیت نسل آینده‌ساز کشور استفاده کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->